Tuesday, July 22, 2014

RONİTA



Hey Ronita ! 
Buraya gel otur, yüreğimde boş yer çok.
 Anlatacaklarım var sana sıkılmazsan.
Yüreğimde alkışlar kopar sen gelirsen. Sanatçılara saygımız büyük bilirsin. 
Hem yalnız da sayılmam eteklerinden tuttum  gökyüzünü eşlik etmesi için ..
Gene boktan bir gün kendimi kandıramıyorum
ama sanatçı sensin kandırsana beni Ronita.
Bilmezsin sen belki ama söylemeliyim sana  ne kadar çikolata delisi olduğumu.
Tüm çikolatalarımı veririm istersen sana. Hadi kandırsana beni.
Bugün keyfim yok. 
Hatırladın mı şu fon müziğini. Beni yollara götüren.. 
 Sahi aklıma gelmişken belirtmeliyim iyi bir ressamım ben. Gökyüzüne güzel resimler çizerim hayali. Kiminin paçası bozuk, kiminin ruju silik. Ama olsun yine de .. Aslında iyi çizerim gökyüzüne hayatı özgürlüğü çağrıştıran küfürbaz bulutların arasından süzülerek.
Mektuplarım hep sana ama postacının kafası bozuk bu kez. Motosikletinin lastiği patlamış olmalı. Sanırım bu kez almayacak elimden seni bana yakınlaştıran mektubu. Bu kez senden de ses yok tembelliğe alışmış olmalısın. Bu kez yine affediyorum seni .. Biliyorsun daha önce de affetmiştim seni. hani gözlerinin derin hüznünü hücrelerime iliştirdiğin gün.
 Seni üzgün görünce affetmiştim seni aslında, hatta canım çok acımıştı ama belli etmemiştim. .Hem haklı görünmeliydim hem de güçlü ondan yani.. 
O yüzden iyi bir oyuncuyum da üstelik. 
Sende sevmiş olmalısın bu yönümü. Nasıl da güçlü görünen bir ifade ama bir o kadar acizliği oynayabilen bir yürek. Kolay elde edilmiyor bunlar sana da öğretebilirim istersen. Hatırlatmalıyım sonra kızma bana çok kazandırmıyor oyunculuk…
Fonda bir müzik ve yollar yine bozuk. "Şıçtın lan " diyor bir yerde bu kez kurtarmazsın paçanı…..
Biliyorum… 
Askısı bozuk bir kıyafet deniyorum. Sıkıyor sonra vazgeçiyorum. Bedenime sığamıyorum. Kıyafetlerim de olmuyor bu kez. Deli deli dolaşmak istiyorum
Ronita sesim yankı yapıyor mu sana? Sesim iyi değildir de.
Sessizce dinlediğin için teşekkür ederim.
 Kavruk tenim, benizi soluk çehremle bütünleşiyor. Bu kez kaşlarım çatık.
Kızgınım  hem de çok .. 
Yollar bozuk kafam kadar .. O kadar bozuk ki telafi edilemiyor..
 sen yardım edebilir misin Ronita?
 Bu kez beynimin frekansı hışırtı yapıyor. Acıtıyor bu beni yüreğimi sıkıştırıyor sonra .. Kafam allak bullak ..
Kabuğu kalkmış yaranın üstüne tuz mu ekmeliyim. İyi bir aşçı değilim itiraf etmeliyim.
 Bu kez tarifi zor duygulardan pasta yapamıyorum. Olmuyor deniyorum.
 Ya şekerini çok katıyorum tadını bozuyor ya da eksik katıyorum tuzunu tadım bozuluyor. Öğrenmeliyim iyi bir bayan iyi bir aşçıdır aynı zamanda. Ronita öğretir misin bana nasıl taşırmadan kalıba iyi bir aşçı olabileceğimi?

Fonda bir müzik Mehmet Atlı söylüyor.” Denge dile min” çalıyor. Yüreğinin sesini mi dinle diyor ne diyor anlamıyorum sanırım onu da dinlemiyecem bu kez. Belki o da bilmiyordur öğretmeliyim yüreğinin sesini dinlemek yerine dağlaması gerektiğini öğretmeliyim. Bu aralar ne çok öğretmem gereken şey varmış oysa sevmem öğreten olmayı ben daha öğrenememişken.
Ronita sen sanatçısın, bilirsin. Arsız duyguları, sebepsiz yaşları ve kanı bozuk insanları. Kokuşmuş bu aralar insanlar. Herkes piç kokuyor. Pudralasam kokuları değişir mi ? Bilirsin hiç sevmem pis kokuları.
Oyuncaklara doğru gidiyorum. Sanırım küçükken çok oynayamamışım. Aslında hayat adil oyuncak yerine hayatı sunuyor bu kez bana. Var gücümle koşuyorum evet diyorum bu kez evet aha işte böyle. Sessizce çekiliyorum sonra skora bakmalıyım. Çeviriyorum yüzümü karşı da bir tabela beliriyor :
 Game Over thank you for playing!!!!!


Ronita rica etsem bu kez sana bana nasıl oynandığını öğretir misin? Yenilgilerden pek haz etmem. Bilirsin populer büyüdüm. Asi büyüdüm. Damarımdaki kan taşan bir nehir. Hiç durmuyor hızlı hızlı akıyor. Bazen bastırıyorum ama olmuyor.
Gözyaşımı da bazen öyle saklıyorum biliyor musun? Gömüyorum toprağın en derinlerine. Sahi acizlik midir onu bile bilmiyorum.
Bazen iki kere iki kaç eder onu da bilmiyorum. Sayıları severim oysa.
 Sözele benzemez, sayısal sözünden dönmez.
Aa şimdi hatırladım iki kere iki dört eder. Asla değişmez. Ama seni seviyorum derken sözünden dönebilirsin.
Sözümden dönmeyi sevmem ..
O yüzden sayısalcı oldum biliyor musun Ronita ..!!!








No comments:

Post a Comment